onsdag 3. februar 2010

To ord

En blir fort trøtt og sliten av å være gravid. Jeg gjesper stort sett hele dagen, og føler at jeg ikke alltid strekker til. Merker at det lille livet i magen tar sin bit av kaka, og min oppmerksomhet.

I dag bladde jeg gjennom leseboka til elevene. Der kom jeg over et dikt som jeg har fått uendelig mange ganger av min gode studievenninne, Anna Kristin. Hun kunne skrive det på lapper, linjaler og lignende før en prøve eller eksamen til meg. Ord som vi burde si til oss selv hele tiden! Her er de:

To ord

to ord
hadde eg
 i nista
mi

eg gomla
godt
på dei

eg kan

- Oskar Stein Bjørlykke

1 kommentar:

  1. H-h-hei! Du har ein kjempefine blogg, du! Også beibi i magen! Tenk så utrolig fint! Eg glede meg på dine vegne! Tenk, så stort!
    God søndag, kjære deg!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett