søndag 7. juni 2009

"En bok er som en hage du bærer i lommen."

Jeg avslutter Øya, boken som handler om en øy utenfor Kreta, der mennesker med leprasykdommen ble sendt. Jeg blir med ett mer nysgjerrig på hvordan menneskter med den sykdommen levde, og fikk lyst å besøke lepramuseet i Bergen. Og hva gjør man ikke når det er fint vær, helg og har gode venner med fri til å finne på ting? Jo, man går på museum. Selvfølgelig. Det tok oss bare fire år å finne det ut.
Her følger en smakebit på dagens oppdagelser:


Lille Edvard, med nesten like små kvinner

For et vær!!


Fra Edvards sommerhjem, rullet hjulene videre til Gamle Bergen.
Selv om den ikke er "original", er den verdt et besøk!



"En bok er som en hage du bærer i lommen",
men den gir deg jammen ideer om å oppsøke den hagen i levende live også ;-)
PS: skjenken er forresten ferdig malt.. syns den ble litt anonym helt hvit, så jeg fortsatte malingen med litt blå/grå farge. Vet ikke helt hva jeg syns om den ennå.. men venter en stund før jeg gjør noe annet! Nå er jeg lei av å male!

Ønsker deg en fin uke!!

1 kommentar:

  1. Så koselig de såg ut å gå på museumer å sånt..
    Barra et år igjen i Bergen By så detta året ska eg passa på å få me meg mest muligt kultur :)
    Så eg blir glatt me på ein utflukt :) hehe

    Å den skjenken blei barra heilt NYDELIGE G.E.
    Du e så flinke. Å leiligheten dåkkas e barra fantastisk flotte.

    Gla i deg snuppa.

    SvarSlett